Nasze działania

„Myślę więc… koduję”

Technologie informacyjne przenikają obecnie wszystkie płaszczyzny współczesnego świata. Posiadanie i użytkowanie komputera należy już do rzeczy codziennych i oczywistych.

Wprowadzenie na zajęciach komputerowych podstaw programowania ma na celu rozwijanie nie tylko umiejętności pisania kodu, ale przede wszystkim uczenie zasad logiki, analizowanie i rozwiązywanie problemów. Pisanie programów to również doskonała okazja do ćwiczenia umiejętności współpracy, budowania i stosowania algorytmów oraz samokształcenia.

Młodzież naszej szkoły korzysta z dostępnych środowisk programistycznych dostosowanych do wieku oraz umiejętności uczniów.

Uczniowie klas 1- 3 śmiało poruszają się w przyjaznym, w pełni graficznym środowisku programistycznym Baltie.
Kodując obrazy i czarując sceny w Baltie, mali programiści z klasy pierwszej i drugiej rozwijają wyobraźnię twórczą i uczą się logicznego myślenia. Wprowadzeniem do informatyki i programowania dla pierwszo- i drugoklasistów jest także rozwiązywanie łamigłówek zawartych w inicjatywie Godzina Kodowania.

Uczniowie klas trzecich stosują kodowanie wizualne – w środowisku Baltie układają programy z elementów graficznych, tworzą multimedialne opowieści.

Od kilku lat nasza szkoła jest współorganizatorem regionalnego i wojewódzkiego etapu Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego Baltie, a nasi uczniowie zajmują wysokie miejsca, zarówno w etapie regionalnym, jak i wojewódzkim.

Twórcze kodowanie z czarodziejem Baltie przygotowuje uczniów klas 1- 3 do programowania w starszych klasach.

Przyjazne „duszki” - przygoda ze Scratch’em

Korzystając z wizualnego języka programowania Scratch, uczniowie starszych klas tworzą programy zawierające grafikę, dźwięk, ruch oraz elementy interakcji z użytkownikiem. Przyjazny interfejs środowiska Scratch sprawia, że tworzenie nowych skryptów jest dla nich proste i zachęca do twórczego działania.

Nasza szkoła aktywnie uczestniczy w obchodach Code Week Polska, będącego częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jesteśmy autorami stworzonej za pomocą programu Scratch gry „Literojad”.

cert

;